Unitate Didaktikoak
NAHIKO materialak unitate didaktikotan antolatuta daude, eta horietako bakoitza hiruhileko batean lantzeko moduan prestatuta dago. Horrenbestez, Lehen Hezkuntzako ziklo bakoitzari dagokion materialak sei unitate didaktiko ditu, ziklo horretako maila bakoitzerako hiru.
Unitate didaktikoak irekiak, malguak eta ikastetxe bakoitzera erraz egokitzeko modukoak dira, beren diseinu modularrari esker; bereziki egokitzen dira tutoretza-, bizikidetza- eta etika-programetara, baina posible da haiekin lan egitea curriculumaren hainbat arlotan, hala nola euskara, gaztelania, ingurunearen ezagutza, gorputz-hezkuntza, matematika eta abar.
Garrantzitsuena da astero landu behar direla zikloko bi ikasturteetan, modu sistematikoan, ordena aldatu gabe eta horietako bat bera ere ezabatu gabe.
Unitate didaktikoak egokitzen dira eboluzio-unera eta adin bakoitzaren heldutasun afektibo eta interesetara. Programak pixkanaka hizkuntza propioa sortzen du, eta hainbat gai eta azterketa-maila planteatzen ditu, horiek bideratzeko eta haiekin lan egiteko baliabideak ere ematen dituen heinean.
Unitate didaktiko bakoitzak honako material hauek ditu:
• Irakasleen gida: ikasleen eboluzio-ezaugarriak biltzen dituen gida, eta, horiei dagokienez, genero-ikuspegitik egindako azterketa kritikoa. Zer gai hausnartu behar dituzte irakasleek, gero ikasleekin egiteko. Unitate didaktiko bakoitzeko hainbat jarduera taldekatzen dira, helburuak eta horien azalpena adierazita, gelan gauzatzeko.
• Ikasleen koadernoa: laguntza-materialak (jolasak edo ipuinak) erabili ondoren bizi izan dena eta aurkitu dena laburbiltzeko, hausnartzeko eta modu pertsonalagoan lantzeko aukera ematen dute. Irakasleekin egindako jardueren bidez gelan landutakoa indartzeko jarduerak dira.
• Familientzako koadernoa: helburua da gelan planteatutako eta barneratutako gaiak familia-eremura eramatea. Koadernoa da familian elkarrekin lan egiteko, hitz egiteko eta partekatzeko proposamen bat, eta landutako gaiei buruzko elkarrizketa-espazioak sortzeko (emakumeen eta gizonen arteko berdintasuna, emakumeen aurkako indarkeria, harreman sentimentalak…); eta hori guztia modu gidatu, eraikitzaile eta koherente batean egiteko, kuadernoa dugu tresna. Familiaren intimitatean erabiltzen dira, baina irakasleek erabilera-mailaren jarraipena egingo dute.
• Jolasak eta ipuinak: jolaserako eta jarduera kolektiborako izaera ludikoa dute (karta-sortak, loteria, tribiala, antzara-jokoa, playing rol-jokoak), eta unitate bakoitzaren hasierako elementu gisa planteatzen dira, edukiak planteatzeko eta analisia eta hausnarketa pizteko.
Hona hemen, labur-labur ziklo honetako 6 unitate didaktikoen edukia:
1 UD: Gorputza. Berdintasunez Hazi.
HELBURUA: Sexua gorabehera, neska-mutilek ezaugarri fisiko natural desberdinak izan ditzaketela ikusaraztea eta esperimentatzea, antzeko trebetasunak eta gaitasunak ikasi eta gara ditzaketela, eta guztiak direla errespetagarriak, osasungarriak, baliotsuak eta beharrezkoak norbere bizitzarako, familia bizitzarako eta gizarte-bizitzarako.
IRAKASLEA:
IPUINA:
JOLASA: "Gorputzaren altxorra". Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Karta-sorta 1 (PDF) | Karta-sorta 2 (PDF) | Karta-sorta 3 (PDF) | Karta-sorta 4 (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Gorputza, 0 Irakaslea (PDF)
- Gorputza, 1 Luze eta Txiki (PDF betegarria)
- Gorputza, 2 Altxorra1 (PDF betegarria)
- Gorputza, 3 Altxorra2 (PDF betegarria)
2 UD: Sentimenduak. Berdintasunez Sentitu.
HELBURUA: Beste pertsona batzuen jarduerek neskengan eta mutilengan sorrarazten dituzten sentimenduak esperimentatu eta identifikatzea, horrela ikasiko baitute sentimendu horiek positiboki kudeatzen, horiek sorrarazten dituzten jarduerak eta harremanak aurreikusten, autoestimua indartzen eta beste neska-mutil batzuengan sor dezaketen ondoezaren edo ongizatearen jakitun eta arduradun izaten.
IRAKASLEA:
IPUINA:
JOLASA: "Sentimenduen altxorra". Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Karta-sorta 1 (PDF) | Karta-sorta 2 (PDF) | Karta-sorta 3 (PDF) | Karta-sorta 4 (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Sentimenduak, 0 Irakaslea (PDF)
- Sentimenduak, 1 Bero eta Hotz (PDF betegarria)
- Sentimenduak, 2 Altxorra 1 ugari (PDF betegarria)
- Sentimenduak, 3 Altxorra 2 eragina (PDF betegarria)
3 UD: Autonomia pertsonala. Berdintasunez ekin.
HELBURUA: Esperimentatzea eta ikusaraztea bai neskak bai mutilak -sexua kontuan hartu gabe-, bakarka zein taldean, autonomoak izan daitezkeela presentzia edukitzerakoan, mugitzerakoan eta jarduterakoan, betiere, ekintza horiek beste pertsona batzuengan eragin dezaketen ondorioekiko arduratsuak izanik.
IRAKASLEA:
IPUINA:
- Indar eta Atsegin (PDF)
- Indar eta Atsegin (AVI, 43 MB)
- Indar eta Atsegin (WMV, 32 MB)
- Abestia (ZIP, 4 MB)
JOLASA: "Kamara eta... ekin!". Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Sekuentzia 1 (PDF) | Sekuentzia 2 (PDF) | Sekuentzia 3 (PDF) | Sekuentzia 4 (PDF) |Sekuentzia 5 (PDF) | Sekuentzia 6 (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Autonomia, 0 Irakaslea (PDF)
- Autonomia, 1 Indar eta Atsegin (PDF betegarria)
- Autonomia, 2 Ekin 1 trebetasunak (PDF betegarria)
- Autonomia, 3 Ekin 2 arlo guztietan (PDF betegarria)
4 UD: Mugak. Berdintasunez Ikasi.
HELBURUA: Egiaztatzea eta esperimentatzea neska-mutilek zer sentitzen ikasi, hura sentitzen dutela; zer izaten ikasi, halako bihurtzen direla; nola jokatzen ikasi, hala jokatzen dutela; halaber, proposatutako eredu tradizionalek mugatu egiten gaituztela, pobretzen eta sailkatzen, eta badela beste alternatiba liberatzaile, aberasgarri eta bidezkoagorik.
IRAKASLEA:
IPUINA:
- Trebe eta Tximista (PDF)
- Trebe eta Tximista (AVI, 38 MB)
- Trebe eta Tximista (WMV, 30 MB)
- Abestia (ZIP, 4.4 MB)
JOLASA: "Bizitza biderkatzeko taula". Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Karta-sorta (PDF) | Kartoiak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Ikasi, 0 Irakaslea (PDF)
- Ikasi, 1 Trebe eta Tximista (PDF betegarria)
- Ikasi, 2 Biderketa1 (PDF betegarria)
- Ikasi, 3 Biderketa2 (PDF betegarria)
5 UD: Borondatea. Berdintasunez planak egin.
HELBURUA: Neska-mutilek hautaketa pertsonalak egiteko gaitasuna esperimentatzea eta indartzea, bizitza-proiektu pertsonala eta inorenganaezina ahalbidetzen duten ereduak eta ikaskuntzak aukeratu ahal izateko, egungo bizimodua eta bihar-etziko ibilbidea aukeratu, planifikatu edo aldatu ahal izateko, bakoitzak -neska zein mutil- nahi duen bezala.
IRAKASLEA:
IPUINA:
- Buru eta Sorgin (PDF)
- Buru eta Sorgin (AVI, 40 MB)
- Buru eta Sorgin (WMV, 32 MB)
- Abestia (ZIP, 4.5 MB)
JOLASA: "Zerrenda". Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Fitxak (PDF) | Gidoia (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Borondatea, 0 Irakaslea (PDF)
- Borondatea, 1 Buru eta Sorgin (PDF betegarria)
- Borondatea, 2 Zerrenda 1 helburuak (PDF betegarria)
- Borondatea, 3 Zerrenda 2 planak (PDF betegarria)
6 UD: Beste pertsonak. Berdintasunez Elkarrekin bizi.
HELBURUA: Proiektu indibidualak normalean beste pertsona batzuekin edo beste pertsona batzuekin batera egiten direla egiaztatzea eta esperimentatzea, pertsonen arteko harreman horiek onuragarri edo kaltegarri izaten direla proiektu pertsonalak garatzeko, eta berdintasuna dela bide bakarra errespetua eta bidezko elkarbizitza bermatzeko neska-mutilentzat.
IRAKASLEA:
IPUINA:
- Gau bat aterpetxean (PDF)
- Gau bat aterpetxean (AVI, 41 MB)
- Gau bat aterpetxean (WMV, 34 MB)
- Abestia (ZIP, 4.3 MB)
JOLASA: "Gakoa". Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Fitxak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Elkarbizitza, 0 Irakaslea (PDF)
- Elkarbizitza, 1 Aterpetxean 1 zer eraman (PDF betegarria)
- Elkarbizitza, 2 Aterpetxean 2 gatazkak konpondu (PDF betegarria)
- Elkarbizitza, 3 Gakoak (PDF betegarria)
Hona hemen, labur-labur ziklo honetako 6 unitate didaktikoen edukia:
1 UD: Zaintza.
Deskribapena: Zaintza faktore erabakigarria da mundua eraikitzeko, norbere buruaren zaintza, beste batzuena, harremanena, naturarena… Baina nola antolatzen da zaintza? Nork egiten du zer? Balioesten da ala ez? Zein balioesten da eta zein ez?
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Zainketa" Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
JOLASA 2: "Piramidea" Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
JOLASA 3: "Sena ala heziketa?" Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Zainketa, 0 Irakaslea (PDF)
- Zainketa, 1 Zainketa (PDF betegarria)
- Zainketa, 2 Piramidea (PDF betegarria)
- Zainketa, 3 Heziketa (PDF betegarria)
2 UD: Aniztasuna.
Deskribapena: Emakume bakoitza eta gizon bakoitza bakarra da, errepikaezina, askotarikoak gara. Neska-mutilek berdintasunez elkarrekin bizitzen ikas dezaten, beharrezkoa da emakume bakoitzak eta gizon bakoitzak elkar ezagutzea eta errespetatzea.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Ipuinen loteria." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Kartoiak (PDF) | Txartelak (PDF)
JOLASA 2: "Nesken oka. Mutilen oka." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA, NESKAK
- ONLINE BERTSIOA, MUTILAK
- Deskargatzeko bertsioa: Taulak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Aniztasuna, 0 Irakaslea (PDF)
- Aniztasuna, 1 Genero ereduak (PDF betegarria)
- Aniztasuna, 2 Okak aztertu (PDF betegarria)
- Aniztasuna, 3 Okak gainditu (PDF betegarria)
3 UD: Berdintasuna.
Deskribapena: Neska-mutilek erabat garatzeko behar diren ikaskuntzen jabe izan behar dute, bizitzaren alor guztietan autonomiaz bizitzeko gauza izan daitezen eta berdintasunean oinarritutako harremanak izan ditzaten. Ideia horren oinarrian Giza Eskubideak daude.
IRAKASLEA:
JOLASA: "Berdintasunaren oka." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Karta-sorta A (PDF) | Karta-sorta B (PDF) | Karta-sorta C (PDF) | Karta-sorta D (PDF) | Taula (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Berdintasuna, 0 Irakaslea (PDF)
- Berdintasuna, 1 Oka berdea 1 jarduerak (PDF betegarria)
- Berdintasuna, 2 Oka berdea 2 ereduak (PDF betegarria)
- Berdintasuna, 3 Oka berdea 3 harremanak (PDF betegarria)
4 UD: Lanbideak.
Deskribapena: Lana, ordaindua izan edo ez, emakumeen eta gizonen jarduera beharrezko eta nagusienetako bat da. Horretaz gain, lanak pertsona legez definitzen gaitu eta gure gizarte-ingurunean kokatzen. Edonola ere, landu beharreko eduki ugari dago: enplegu ordaindua edo ordaindu gabea, enplegua hautatzea, enpleguak ikusaraztea, erantzukidetasuna … eta abar.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Laukoteak." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Karta-sorta A (PDF) | Karta-sorta B (PDF) | Karta-sorta C (PDF) | Karta-sorta D (PDF)
JOLASA 2: "Hitz debekatuak." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Lanbideak, 0 Irakaslea (PDF)
- Lanbideak, 1 Lanbideak(PDF betegarria)
- Lanbideak, 2 Lan gaitasunak (PDF betegarria)
- Lanbideak, 3 Lan etorkizuna (PDF betegarria)
5 UD: Komunikabideak.
Deskribapena: Komunikabideek gure neska-mutilen hezkuntzan duen garrantzia funtsezkoa da. Beharrezkoa da komunikabideei buruzko azterlan eta analisi bat egitea, berdintasunaren ikuspuntuaren arabera.
IRAKASLEA:
JOLASA: "Komunikabideen partxisa." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Pertsonaiak (PDF) | Karta-sorta 1 (PDF) | Karta-sorta 2 (PDF) | Karta-sorta 3 (PDF) | Karta-sorta 4 (PDF) | Taula (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Komunikabideak, 0 Irakaslea (PDF)
- Komunikabideak, 1 Behatu eta aztertu (PDF betegarria)
- Komunikabideak, 2 Ereduak (PDF betegarria)
- Komunikabideak, 3 Nori zer (PDF betegarria)
6 UD: Elkarbizitza berdintasunez.
Deskribapena: Unitate didaktiko guztien edukiak laburtzen eta txertatzen dira. Emakume eta gizon guztien giza eskubideekin eta berdintasunarekin bat datorren gizarte- eta familia-elkarbizitza lortu nahi dugu.
IRAKASLEA:
JOLASA: "Elkarbizitzaren oka berdintasunez." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF) | Taula (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Elkarbizitza berdintasunez, 0 Irakaslea (PDF)
- Elkarbizitza berdintasunez, 1 Aniztasuna (PDF betegarria)
- Elkarbizitza berdintasunez, 2 Tratu onak (PDF betegarria)
- Elkarbizitza berdintasunez, 3 Giza eskubidak (PDF betegarria)
Hona hemen, labur-labur ziklo honetako 6 unitate didaktikoen edukia:
1 UD: Nor naiz ni?.
Horren xedea da norberaren estimuarekin eta nortasunarekin lotutako alderdiak lantzea, berdintasunezko harremanetarako oinarrizko zutabe diren heinean.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Etiketen jolasa." Konektibitatea baieztatu
- Etiketen katea, ONLINE BERTSIOA
- Etiketen bazterketa, ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
JOLASA 2: "Hitzez hitz." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
JOLASA 3: "Nor da nor?"
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Nor naiz, 0 Irakaslea (PDF)
- Nor naiz, 1 Ispilua (PDF betegarria)
- Nor naiz, 2 Etiketak (PDF betegarria)
- Nor naiz, 3 Ni (PDF betegarria)
2 UD: Bizitza proiektua.
Bizitzaren arlo guztietan garatzearen beharra lantzen du: pertsonalean, familia arloan, gizartean eta lanarloan. Ideia hau lantzen da: zenbat eta oreka handiagoa izan lau arlo horietan, orduan eta beteagoa izango da gure bizitza-proiektua eta orduan eta aukera handiagoak izango ditugu berdintasunezko harremanak eratzeko.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Bizitzaren jolasa." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Taula 4 zatitan (PDF) | Taula (PDF) | Txartelak (PDF)
JOLASA 2: "Bizitzaren loteria." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Kartoiak (PDF) | Fitxak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Bizitza proiektua, 0 Irakaslea (PDF)
- Bizitza proiektua, 1 Aurreiritziak (PDF betegarria)
- Bizitza proiektua, 2 Esparru guztietan (PDF betegarria)
- Bizitza proiektua, 3 Egin eta aldatu (PDF betegarria)
3 UD: Hitzarmena.
Arlo pribatuan zein publikoan emakumeen aurkako bortizkeriaren aurkako konpromisoa hartu beharra lantzen du.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Bizitzaren lau hankak." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Probak (PDF) | Taula (PDF)
JOLASA 2: "Beti aurrera!."
- Deskargatzeko bertsioa: Fitxak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Hitzarmena, 0 Irakaslea (PDF)
- Hitzarmena, 1 Identifikatu (PDF betegarria)
- Hitzarmena, 2 Konpromisua (PDF betegarria)
- Hitzarmena, 3 Konpromiso soziala (PDF betegarria)
4 UD: Ez naiz bakarrik bizi.
Helburu hau du: agerian jartzea maitasuna gure eguneroko bizitzako jarreren eta portaeren bidez jartzen dela agerian. Maitasun-adierazpen benetakoak hautematea da kontua, kaltegarriak eta suntsigarriak diren harremanak baztertzea.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Kanta bizi-biziak."
- Deskargatzeko bertsioa: Letrak (PDF)
JOLASA 2: "Maite al nauzu?" Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Fitxak (PDF)
JOLASA 3: "Nork bere bidea." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
JOLASA 4: "Pertsonai bikainak, zineman bakarrik?"
- Deskargatzeko bertsioa: Fitxak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Besteekin bizi, 0 Irakaslea (PDF)
- Besteekin bizi, 1 Maitasuna (PDF betegarria)
- Besteekin bizi, 2 Lagunak (PDF betegarria)
- Besteekin bizi, 3 Familia (PDF betegarria)
5 UD: Giza eskubideen proiektua nire familian.
Zuzenean lotzen ditu giza eskubideak eta tratu txarrak. Horretarako, bi alor horiek egoera beretan jartzen dira: etxean eta bikotearen eta familiaren eguneroko bizitzan.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "EMA.S.O.S. telefonoa"
- Deskargatzeko bertsioa: Fitxak (PDF)
JOLASA 2: "Familiako giza katea." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Taula (PDF) | Txartelak (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Giza eskubideak familian, 0 Irakaslea (PDF)
- Giza eskubideak familian, 1 Tratu onak (PDF betegarria)
- Giza eskubideak familian, 2 Argi gorriak (PDF betegarria)
- Giza eskubideak familian, 3 Aurre egin (PDF betegarria)
6 UD: Berdintasunez eta kidetasunez bizi familian.
Programa ixten du, eta programan landutako oinarrizko gaiei berriro ekin eta ikasleek "tratu onak" defendatzeko konpromisoa hartzea lortu nahi da.
IRAKASLEA:
JOLASA 1: "Bihotz Minez"
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF)
JOLASA 2: "Hitz katea." Konektibitatea baieztatu
- ONLINE BERTSIOA
- Deskargatzeko bertsioa: Txartelak (PDF) | Taula (PDF)
KOADERNOAK:
LABURBILTZEKO FITXAK:
- Berdintasunez familian, 0 Irakaslea (PDF)
- Berdintasunez familian, 1 Tratu onak (PDF betegarria)
- Berdintasunez familian, 2 Harreman onak (PDF betegarria)
- Berdintasunez familian, 3 Punto onak (PDF betegarria)